Menu
Creation as an evidence

Geschiedenis van het Franse merk Couzon

Amefa

 

1947
De heer Couzon richt het merk Jean Couzon op en ontwikkeld een bestek en tafelproducten lijn in een van de oudste en meest gerenommeerde stad Thiers, de Franse bestekhoofdstad voor meer dan 6 eeuwen.

1950/70
Jean Couzon’s bestek en tafelproducten wordt beoordeeld door consumenten als hoge kwaliteit producten dat het Franse design symboliseert en begrijpt.

1967
Introductie van het merk Cuisinox

1992
Het bedrijf heeft een omzet van 36 miljoen euro, produceert 38 miljoen producten en heeft 700 werknemers verdeeld over 3 merken: Couzon, Chabanne/Cuisinox.

2000
Couzon staat in Frankrijk bekend vanwege de hoge kwaliteit en innovatieve producten

2005
Het Nederlandse merk Amefa, op 1 na grootste bestek merk in Europa, neemt Couzon over.

2007
Couzon richt de pijlen op 3 naastverwante productencategorieën; bestek, servies en pannen. Couzon verlaat de economische en traditionele segmenten en concentreert zich op de creatieve en exclusieve producten.

2009
Couzon lanceert de nieuwe catalogus met veel nieuwe producten die de ommekeer te benadrukken. De nieuwe producten krijgen veel positieve feedback van klanten, verkopers en winkels. Het merk begint met de ontwikkeling van de exportmarkt in Spanje, Italië, Griekenland, de Verenigde Staten, Canada, Dubai en Australië

2011
Lancering van het nieuwe concept Modus, opgezet door de gerenommeerde ontwerper JP Vitrac. Ook wordt het bestek Neuvième art gelanceerd. Dit is in samenwerking met 2 Michelin sterren chef-kok C. Roure.

Nu
Couzon werkt met 600 geselecteerde wederverkopers en lanceert samen met de partners het netwerk ‘Club Couzon’.